تبلیغات
خـورشـید قـم - ویژه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی

" خـدایـا نگویم دستم بگیر، عمریست گرفته ای مبادا رهـا کنی... "

 
 
ویژه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی
نظرات () |

اول تیرماه،سالگرد صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی بر یكا‌یك ملت ایران و به‌خصوص مبلغان و جوانان عزیز ایران اسلامی مبارک باد.

با حدوث انقلاب و پایه گذاری حكومت دینی، جمهوری اسلامی ایران شكل گرفت و آنگاه ضرورت ایجاد نهادها و ارگانهای كه بتوانند هر یك بنوعی مروج آرمانهای فرهنگی و دینی و باورهای فكری رهروان امام و پیروان اسلام در جامعه اسلامی باشند بصورت بی‌وقفه مدنظر مقامات ارشد كشور قرار گرفت.

در ادامه بخوانید...

در این راستا دیری نپایید كه با فرمان امام راحل نهادهای انقلابی یكی در پی دیگری شكل گرفتند و به انجام خدمات محوله مشغول گشتند.

سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است كه با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخصای اعتقادی، بنیاد نهاده شد.

در طی سالهایی كه از فعالیت این سازمان سپری شده است به اقتضا، نیازمندیهای مطرح در سطح جامعه و به تناسب سیاستهای كلی نظام اسلامی فعالیتهای این سازمان دستخوش تغییر و تحول بوده است.

در گذشته این سازمان توسط بزرگانی چون: آیت الله احمد جنتی، حجت الاسلام محمود محمدی عراقی، و قبل از آن توسط شورایی متشكل از: شهید حقانی، شهید شیرازی، آیت الله جنتی، آیت الله مهدوی كنی، آیت الله امامی كاشانی، اداره شده است.

پیرو تحولاتی كه لازمه وجودی یك نهاد پویاست، و با عنایت خاص مقام معظم رهبری، از سال 1380 هجری شمسی محورهای اساسی آموزش، تحقیق و پژوهش، نشر و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و انس با قرآن، با بهره‌گیری از ابزارهای جدید و فن آوری روز در سرلوحه فعالیت این سازمان قرار گرفت. در همین راستا و با فرمان مقام معظم رهبری، طی حكمی در تاریخ سوم مهرماه سال 1380 حجت الاسلام و المسلمین دكتر سیدمهدی خاموشی به ریاست این سازمان منصوب گردید.

نظر به اهمیت و حجم برنامه‌های مدون و مصوب؛ و جهت اجرا دقیق و سریع اصلاحات مورد نیاز تغییر و تحولات متعدد در ساختار سازمان آغاز شده و نیز، اقدام به تاسیس موسسات تخصصی صورت گرفته است.

عمده وظایف سازمان تبلیغات اسلامی عبارتند از:

1- سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی- مردمی.
2- زمینه‌سازی برای یافتن نیروهای مومن و پیدایش تشكل‌های انجمن‌های اسلامی و جمعیت‌های مشابه و نظارت بر فعالیت آنها.
3- تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راههای ممكن، با تاكید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن، با همكاری مراجع و نهادهای ذیربط.
4- تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سو و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسائی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه انقلاب اسلامی با هماهنگی سایر دستگاه‌های ذیربط و ارائه سیاست‌های لازم در جهت خنثی‌سازی آنها و تنویر افكار عمومی.
5- انجام مطالعات راهبردی و بررسی‌های كاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان و طراحی برنامه‌ها و شیوه‌های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش‌های سنتی در تبلیغات اسلامی.
6- تدوین و انتشار كتب و نشریات مناسب و ضروری به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی، و تبیین مواضع انقلاب اسلامی و انجام پژوهش‌های لازم بویژه در زمینه نظام تربیتی و مبانی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حكومت اسلامی و حمایت از پژوهشگران متعهد.
7- تلاش جهت هدایت افكار عمومی با استفاده از رسانه‌‌های همگانی و فعالیت مستقیم رسانه ای در صورت لزوم.
8- شناسایی و معرفی آثار نمونه فرهنگی و هنری، افراد و شبكه‌های تبلیغی- مردمی جامعه اسلامی و تهیه و عرضه فرآورده‌ها و آثار نمونه فرهنگی- هنری، در جهت ارائه الگوهای مناسب هنرمندان متعهد و انقلابی و حمایت از آنان.
9- برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی و انجام اقدامات لازم برای هرچه فعال‌تر شدن افراد تاثیرگذار مانند: روحانیون، دانشگاهیان، معلمان و هنرمندان در جهت رشد فرهنگ اسلامی و مقابله با آثار نامطلوب فرهنگ‌های بیگانه.
10- برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی در برگزاری هرچه بهتر مراسم و شعائر انقلابی و دینی در كشور با مشاركت كلیه نهادهای مردمی و دولتی.
11- همكاری با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت و نهادهای انقلابی به منظور تعمیق و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی در محیط سازمان‌های دولتی و نهادهای انقلابی.
12- تاسیس و اداره موسسات آموزشی و مراكز دانشگاهی در جهت تربیت مبلغان كارآمد و هنرمندان متعهد و مربیان دینی.
13- تاسیس مراكز اطلاع‌رسانی تخصصی، تبلیغی و دینی.
14- سازماندهی و اعزام مبلغ در سراسر كشور بویژه مناطق محروم با همكاری روحانیت و مردم.
15- هدایت و حمایت انجمن‌های اسلامی و تشكل‌های اسلامی- مردمی و نظارت بر آنها.
16- برنامه‌ریزی فرهنگی و تبلیغی جهت علاقه‌مندان به فرهنگ فارسی در كشور با تاكید بر خدمات متقابل اسلام و ایران، با همكاری و هماهنگی مراجع ذی‌صلاح.
17- برگزاری كنفرانس‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاههای بین‌المللی مردمی در كشور به منظور تعمیق و گسترش معارف اسلامی و فراهم كردن زمینه شركت هنرمندان و شبكه های تبلیغی- مردمی در كنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی.
18- انجام همكاری های فرهنگی- تبلیغی با مراكز اسلامی و فرهنگی داخل كشور در راستای اهداف سازمان و به منظور تامین ارتباط افراد و مراكز اسلامی و فرهنگی- مردمی برای تالیف قلوب آنان با هماهنگی سایر مراجع ذی صلاح.
19- نظارت بر ترجمه متون دینی و تعیین ضوابط و مقررات مربوط به تهیه، ترجمه و انتشار این متون جهت بهره برداری در كشور.
20- نظارت بر چاپ و نشر قرآن كریم و انجام فعالیت‌های قرآنی از طریق تربیت مربی، تدوین جزوات آموزشی، و همكاری با وزارتخانه‌های ذی‌ربط جهت گسترش آموزش و معارف قرآن كریم.

منبع،سایت سازمان تبلیغات اسلامی



مرتبط با : مقالات و پژوهش ها
برچسب ها : اطلاع‌رسانی دینی-روز تبلیغ دینی-
نویسنده : فخـیم
تاریخ : چهارشنبه 31 خرداد 1391
زمان : 09:22 بعد از ظهر
:: فروشگاه کارت شارژ "شارژسنتر - فخیم"
:: گوشه ای از زندگانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
:: ویژه دهه کرامت
:: ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) حاج مهدی سلحشور
:: (عاشق اگر شدم اثر چشم های توست)
:: كریمه اهل بیت (سلام الله علیها) شفیعه روز جزاء
:: بغض آذربایجان
:: پیامک شب قدر
:: بانوی ادب و شجاعت
:: احكام روزه | ماه مبارک رمضان
:: راز اصلی روزه‌داری در اسلام چیست؟
:: ویژه نیمه شعبان،ولادت امام زمان(عج)
:: ویژه ولادت حضرت علی اکبر
:: ویژه ماه شعبان
:: ویژه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی
:: نگاهى به وصایاى امام على (ع) به جوانان 
:: اشعار
:: خواص صلوات
:: خلوت ...
:: اَلّلهُمَ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج


 

شارژ ایرانسل

فال حافظ